woensdag 14 januari 2015

Ontbijtkoek zonder suiker

Ontbijtkoek, dat is lang geleden! In de tijd dat ik nog geloofde dat het gezond was en weinig calorieën bevatte heb ik het heel veel gegeten. Het liefst met rozijnen erin en een dikke laag halvarine erop. Ook de kinderen lusten het graag, maar sinds ik weet hoeveel suiker erin zit heb ik het nooit meer gekocht. 

Nu kwam ik laatst dit recept tegen en ik werd gelijk nieuwsgierig. Bovendien had ik nog een pak roggemeel staan, waarvan ik niet zo goed wist wat ik er mee kon doen. Dus ben ik aan de slag gegaan en dat viel niet tegen! Ik heb hem wat opgeleukt met rozijnen en hij is echt verrukkelijk. Ik had wel de oven iets te hoog gezet dus na 35 minuten was de korst al vrij donker. De binnenkant is lekker smeuïg en het heeft veel weg van kruidkoek. Heerlijk met wat roomboter, maar ook zonder is hij al heerlijk! Zeker bij een kopje thee. Dit kun je gerust je bezoek voorzetten of een keer meegeven in de broodtrommel. 
Getest door de kinderen en hun vriendjes en goed bevonden!






 
Link naar het recept

Geen opmerkingen:

Een reactie posten