maandag 12 januari 2015

Gezonde kids start

Na een tijdje artikelen te hebben geschreven voor andere blogs nu eindelijk mijn eigen blog!
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Hanneke, 33 jaar en moeder van een eigenwijze en stoere dochter van bijna 10 en een sportieve en gezellige zoon van 7. Wonend in het midden van het land in een vinexwijk gebouwd in oude stijl met uitzicht op een parkje met mijn hardwerkende, lieve man. Opgeleid als verpleegkundige, maar sinds de zwangerschap van de 2e gestopt met werken om zelf voor de kinderen te gaan zorgen. In de tussentijd niet stil gezeten. Zo heb ik informatie avonden over borstvoeding gegeven, me ingezet voor een reisorganisatie voor gehandicapten, een webwinkel met stoffen gerund, heel veel kinderkleding gemaakt en een aantal artikelen en een ebook met gezonde kindertraktaties geschreven voor www.missnatural.nl

Mijn eerste aanraking met natuurvoeding was toen mijn zoon 3 maanden was. Mijn zoon was veel benauwd en na een bezoek aan de huisarts kwam ik thuis met een enorm pufapparaat en een voorraad ventolin. Na dat 2 avonden te hebben gebruikt dacht ik, dat moet anders kunnen! Een baby die al gelijk aan de medicatie moet lijkt me niet nodig. Bovendien is het symptoombestrijding in plaats van het aanpakken van het daadwerkelijke probleem. En dus kwam ik terecht bij een natuurgeneeskundige. Zij onderzocht waar hij allergisch voor was en aangezien ik borstvoeding gaf, betekende dat voor mij dat ik me moest houden aan een streng dieet zonder koemelk, kippeneiwit, tarwe, varkensvlees enz. En zo kwam ik terecht bij de natuurwinkel om dingen zonder deze voedingsstoffen te kopen. Ik ben na haar bezoek gelijk begonnen en vanaf de eerste dag is mijn zoontje nooit meer benauwd geweest! Ik heb hem 2 jaar borstvoeding gegeven en uiteindelijk heeft hij er geen allergie aan over gehouden. Vanaf toen is mijn zoektocht naar gezonde voeding begonnen. Ik heb tientallen boeken gelezen, blogs en films bekeken. Voedingsadviseurs bezocht en allerhande gezondheidsstromingen gevolgd. Soms raakte ik er compleet van in de war, want moet ik nou wel of geen vlees eten? Wel of geen granen kopen? geen melk of wel rauwe melk drinken? Ondertussen heb ik voor mezelf aardig duidelijk wat ik wil en belangrijk vind en wat bij ons past, want dat is het belangrijkste! En zo komt het dat we zoveel mogelijk biologisch, suiker en e-nummer vrij eten. Dat vinden we het belangrijkste en dat is met kinderen al een hele uitdaging! Met dit blog wil ik jullie meenemen in onze zoektocht naar een gezond leven met alle moeilijkheden van dien, want wat geef je dan mee naar school, hoe doe je dat met feestjes en hoe houd je het leuk en geef je weerstand aan alle verleidingen? Hopelijk kan ik andere mensen zo inspireren zoals ik ook geïnspireerd ben geraakt door andere blogs, boeken enz.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten