vrijdag 23 januari 2015

Overnight oats

Ik heb echte pap kinderen! Al jaren ontbijten ze het liefst met een bord warme havermoutpap, gemaakt met rijstemelk. That's it! Havermout en rijstemelk. Geen toevoegingen om het wat zoeter te maken of op te leuken, gewoon saai, maar voedzaam. Als ze eens gek willen doen gooien ze er wat kaneel in, maar dan houdt het ook wel op. We hebben het ook geprobeerd met havermelk, amandelmelk, kokosmelk, noten melk enz, maar rijstemelk bleek favoriet. 

Brinta vinden ze ook heel lekker, maar dat is toch alweer veel minder verantwoord dan havermout en haal ik dus ook zelden in huis. Bovendien kunnen ze daar niet heel lang op vooruit en hebben ze snel weer honger na het eten van Brinta. Met vlagen eten ze ook yoghurt met muesli. Ze maken het ontbijt meestal zelf klaar aangezien ze heel veel eerder op zijn dan wij (lees tussen 5.00 en 6.00 :-()en dan vaak trek hebben. Ze warmen de havermout op in de magnetron, al weet ik dat dat niet de beste manier is, maar wel veiliger dan wanneer ze het in een pan klaar maken.

Nu zag ik steeds recepten voorbij komen van overnight oats, waarbij je dus 's avonds havermout door de melk (in ons geval rijstemelk) doet en het afgedekt een nacht in de koelkast zet. Dat klonk goed, want zo staat het 's ochtends voor ze klaar en hoeft het niet in de magnetron!
Dat gingen we uitproberen en het was een groot succes!  Ze vinden het lekkerder dan de warme variant. Mijn zoon eet zijn overnight oats het liefst met appel en kaneel en mijn dochter alleen met wat kaneel. Zo hebben we een nog makkelijkere en voedzamer ontbijt gevonden.



Met blauwe bessen is het ook heel lekker!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten